Adient zaměstnává ve svých sedmi závodech v ČR více než 6 000 zaměstnanců. V rámci ČR se specializuje především na výrobu autosedaček – od návrhu designu a výroby textilií, přes šití textilních i kožených potahů až po finální kompletaci a montáž sedaček.

Senior Accountant CFS (Czech Republic )

Mladá Boleslav

Management

Práce na plný úvazek

Adient is the largest global automotive seating supplier, supporting all major automakers in differentiating their vehicles through superior quality, technology and performance. We're driving a high-performance culture that inspires our employees and allows us to improve the experience of a world in motion—in automotive seating and beyond.

Popis práce:

Primary Purpose:
This position is a key support function to the CFS Manager. This position provides selected financial statement analysis as required, identifies process improvements and coordinates the annual statutory compliance cycle.
The position works independently with minimal supervision.

Poition is a temporary replacement due to maternity leave.

Primary duties:

Compliance and Financial Reporting:
• Prepare and report statutory financial statements for legal entities in the region
• Monitor the compliance with Adient corporate accounting policies, as well as defining those specifically applicable to local business
• Assist in preparation of corporate financial statements on a monthly basis, preparation of monthly closing journal entries, review of postings and prepare adjusting journal entries
Audit Coordination:
• Act as overall audit engagement coordinator for all audit work performed by the appointed external auditors
• Communicate and interface with external and internal parties on accounting issues
• Maintain good local relations and cooperation with the external audit firm (appointed by the Corporation) and with advisors
• Maintain good relations with government agencies which regulate the operation for this business

Business Planning/Consulting to BU:
• Coordinate with Tax department activities related to Tax planning projects
• Support plant, shared services centers and central functions regarding accounting/financial issues Coordinate the implementation of Corporate initiatives deployed in Region
• Support IT projects
• Support annual Corporate budgeting

Qualifications and skills required

• University or Bachelor degree in Accounting or equivalent education and experience
• 4 – 6 years job experience in private and/or public Accounting & Tax, thorough knowledge of accounting and its application in practice, knowledge of Corporate Income Tax and VAT principles
• Analytical skills
• Ability to meet deadlines
• Ability to manage and complete multiple tasks and projects
• Computer competency and familiarity with a variety of application software; proficiency in SAP, HFM, Microsoft Office 2007 (excel pivot tables, databases processing, word documents)
• Strong interpersonal skills, including ability to work with a variety of internal customers.
• Team work, willing to learn, open minded, familiarity with problem solving and process improvement techniques
• Advanced English

Místo výkonu práce:

Praha

Výběrové řízení

  • Administrativní a technické pozice
  • Zaslání strukturovaného životopisu.
  • Telefonické nebo písemné pozvání na pohovor.
  • První kolo výběrové řízení – zpravidla pohovor s HR a s budoucím nadřízeným (zhruba 60 minut).
  • Druhé kolo výběrového řízení -  absolvování praktického testu, případně vyjasnění si pracovní nabídky.
  • Rozhodnutí o přijetí -  domluvení termínu vstupní prohlídky, datumu nástupu a nástupního školení.
  • Výrobní pozice
  • Zaslání strukturovaného životopisu.
  • Telefonické nebo písemné pozvání na pohovor.
  • Absolvování pohovoru, zkoušky v Hiring centru a v rámci přiblížení pracovní pozice absolvování i praktické zkoušky na lince (zhruba 60 minut).
  • Rozhodnutí o přijetí -  domluvení termínu vstupní prohlídky, datumu nástupu a nástupního školení.